Kapitel 1

Liz's perspektiv: Jag vaknade av en gäll signal och suckade högt. Mitt mobilalarm visade 10.00. Jag reste mig upp och gick och duschade. Sedan klädde jag på mig ett par blåa shorts och ett vitt linne. -Är du redan vaken? Hörde jag mamma ropa från undervåningen. -Jaa, ropade jag tillbaka. -Överraskande, jag som trodde att du skulle sova hela dagen nu när det är sommarlov, sa hon men stod nu vid min dörr. -Jag ska träffa Sarah i parken vi ska spela fotboll och hon måste ändå rasta Max, sa jag. -Okej men det finns pannkakor där nere. Efter jag ätit så drog jag på mig mina vita converse, tog tag i min fotboll och min jeansjacka. -Hej då! Ropade jag och gick ut. Sarahs perspektiv: Jag ropade på Max som kom springande mot mig. Han slickade mig i ansiktet, och jag började skratta lite sedan kopplade jag honom och vi gick ut. Jag och Max gick mot parken och såg Liz där med en fotboll i handen. -Hej! Sa jag och kramade om henne. Hur mår du? Undrade jag. -Jag mår bra svarade Liz. Jag satte mig ner i gräset bredvid Max och Liz började trixa och kicka lite med bollen. Lite längre bort spelade 5 killar i vår ålder fotboll. Plötsligt sparkade Liz till bollen lite för hårt och den flög iväg mot killarnas håll. Jag kände hur det ryckte i kopplet och Max rusade efter bollen. -MAX!!! Kom tillbaka! Skrek jag. Liz som var snabbare än mig var redan efter honom innan jag började springa. Max hoppade upp på ena killen och slickade honom i ansiktet. Liz fick till slut tag i Max och drog bort han, hon sa något till killen som låg på marken och skrattade lite.
Liz's perspektiv: Jag drog bort Max från killen och hjälpte han upp. -Förlåt sa jag och log besvärat mot honom. -Jag råka sparka bollen för hårt och min kompis hund sprang efter den sa jag snabbt till honom. Han tittade på mig med en konstig blick och sa
- I have no idea of What u just Said to me, sa han och skrattade lite.
-Ohh, I said i'm sorry, sa jag.
-It's okay i got one dog back home.
-The dog belong to My friend Sarah, sa jag och pekade på henne när hon kom fram bredvid mig.
-Ohh okay, Well my name is Niall, sa han och sträckte ut handen.
-My name is Elizabeth, svarade jag och skakade hand med honom, Sarah skakade också hand med honom.
-And this are My friends: Liam, Zayn, Louis and Harry.
Dom kom fram och skakade hand med oss.
-----------------------------------------------------Så det var första kapitlet, kommentera och säg vad ni tycker eller om ni har några bra idéer. Nästa kapitel kommer upp imorgon :) Kram Maria och Sena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så snabbt dom träffades ;)

2012-07-09 @ 23:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0