Kapitel 3

3

 veckor senare.



- Jag fattar inte att vi äntligen är på väg! Utbrast jag när vi satt på flygplanet till London. 
Liz lutade sig framåt och la sin ryggsäck bredvid sina fötter. Sedan sa hon...

----------------------------------

-

Vi åker visserligen för att plugga men vi har 1 och en halv månad kvar av sommarlovet!

- Jaa och tänk att våra föräldrar har köpt oss en egen lägenhet! Utan någon syster eller föräldrar som stör. Och ingen hund som måste rastas hela tiden! Sa jag nöjt. 
Planet började åka snabbt och jag kände hur vi sakta lyfte från marken.

- Nu tänker jag sova en stund sa Liz efter ett tag i luften. 
Hon tog fram sin Ipod och stoppade hörlurarna i öronen, sedan slöt hon sina ögon. 
" Ifall hon sover bör jag väl också göra det" tänkte jag och blundade. 



Liz' perspektiv:



Jag vaknade av en lätt duns och tittade ut genom fönstret bredvid mig.

- Sarah, Vakna! Vi har landat, sa jag och puttade lite på henne. 
Hon blinkade lite och såg helt borta ut. 

- Kom igen nu sömntuta! Wellcome to London! Sa jag och skrattade. 
När jag sa dem tre sista orden vaknade hon till och satte sig snabbt upp. Det fick mig att skratta ännu mer. 

- Vad väntar vi på?! Jag behöver frisk luft! Sa Sarah och vi gick ut ur planet. 
När vi hade tagit vårt bagage väntade vi på en ledig taxi. Väl i taxin visade Sarah lappen med vår nya adress för chauffören. 
Det tog bara 20 minuter tills vi var framme vid ett stort, vitt hus med kanske 8 lägenheter. 
Jag slog in portkoden och vi tog hissen till tredje våningen.

- Beredd? Undrade Sarah när vi stog utanför vår ytterdörr.
Jag nickade och hon öppnade den. Lägenheten var stor, ljus och modernt inredd. Dem två sovrummen hade varsina walk-in-closet. Köket var stort med barstolar runt en fin ekskiva.

- Jag kan inte riktigt förstå att vi ska bo så här! Våra föräldrar har verkligen stil! Sa jag och skrattade. 

- Eller hur, sa Sarah och försvann ut i köket.

- Jag är hungrig och det finns ingen mat här, ropade hon sedan.

- Då får vi väl göra vår första shoppingtur här i London då!
I mataffären, ropade jag tillbaka. 

- Fast först vill jag packa upp och byta om. Sa Sarah. 
Jag gjorde samma sak som hon. När jag var klar med uppackningen bytte jag om till en blommig klänning som gick till hälften av mina lår ungefär, en vit kofta och vita converse. När jag gick ut ur mitt rum såg jag att Sarah också hade bytt om; till en ljusblå blus, blekta jeans shorts och vita ballerinor.

- Klar? Undrade jag.

- Klar, svarade Sarah. 
Vi gick ut på Londons vackra gator och såg oss omkring. Vädret var perfekt. Solen lös och det var ganska varmt. Många var ute och shoppade och umgicks. På många ställen fanns det små stånd där man solde Fish and Chips och glass. 
I mataffären köpte vi flera kassar med mat. Sedan gick vi sakta tillbaka mot vår lägenhet och pratade om allt möjligt. 
Plötsligt hörde jag någons röst precis framför mig och innan jag visste ordet av det låg jag på marken med någon över mig!
-----------------------------------------------------Tredje kapitlet... Det var mycket om Liz' perspektiv men hon är ju den STORA huvudrollen. Kommentera gärna vad du tycker om novellen eller om du har något tips! :-) kram från Sena och Maria! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0